Kategoriler
Java

Java Nesne Yönelimli Programlama Ders Notları -3

apuntes_de_java-logo

Diğer dersleri gördünüz mü? https://selimkaratas.com.tr/java-se-ders-notlari

Static Anahtar Kelimesi

Bazı durumlarda farklı nesnelerin aynı değişkenleri kullanma durumu gibi zorunluluklar olacaktır. Bu durumlarda static alanlar bizi çözüme ulaştıracaktır. Bir sınıfta bir değişkeni ya da metodu static olarak tanımladığımızda o sınıfta oluşturulan tüm nesneler için aynı olacaktır. Yani nesnelerin birinde yapılan bir değişiklik tüm nesneler için geçerli olacaktır. Tüm nesneler yeni değişken metot üzerinden işlem yapacaktır.

cokgen.java sınıfımız:

cokgen.java

Değişenimizi private static int NesneSayisi olarak tanımladığımız için bu değişkeni public static olarak döndüren bir metot yazdık. Bu sayede public static tanımlılarda olduğu gibi çağırabiliriz.

main sınıfımız:

main class static örneği

static değişkenimize sınıf ve nesne üzerinden erişim sağlayabildik.

nesneüzerindenerişim

Nesne üzerinden değil sınıf üzerinden erişmek daha güvenli olacaktır. Netbeans bizi bu konuda uyarmaktadır.  Bunun yerine sınıf üzerinden çağırmayı tercih etmeliyiz.

Çıktımız aşağıdaki gibi olacaktır.

static erişim çıktı

This Anahtar Kelimesi

Nesnelerin kendilerine ulaşmalarında kullanılır. Nesnelere bağlı data alanlarına erişim imkanı sağlar.

Önceden x,y,z gibi değişkenlere atama yapmıştık. bunları this anahtarı kullanarak kenar1, kenar2, kenar3 değişkenlerine atıyoruz.

this anahtarı

this örneği main sınıfı

Çıktısı aşağıdaki gibi olur:

this çıktı

Final Anahtar Kelimesi

Nesnelerin data alanlarının değiştirilemez olduğunu belirtmek için kullanırız. Sınıfa ait tüm nesneler için aynıdır ve değiştirilemezdir. Derleme zamanında ve çalışma zamanında diye iki ayrılır.

finalfinaldeğişiklik final sınıf

Final değişken olduğu için data değişimine izin vermez.  Ve çıktı aşağıdaki gibi olur :

final çıktı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir