Kategoriler
Genel

Programlama Dilleri Öğrenmenin İncelikleri

Programlamaya başlamak isteyenler veya başlamış ve henüz yolun başında olanlar için birkaç öğrenim tekniğinden bahsedeceğim . Programlamaya başlarken birkaç hata yapılır . Bu hatalar yüzünden programlamadan soğuyabilirsiniz , ya da öğrenim gittikçe zorlaşabilir .

Buna engel olmak için birkaç başlık altında programlama öğrenimin tekniklerini açıklayacağım
( Birkaç yerde okuduğum makaleleler ve kendi düşüncelerimi harmanlayarak bu dökümanı hazırlıyorum ) .

Örnek Kodları İnceleyin

Birçok şeyi öğrenmede okumak en faydalı öğrenme şeklidir . Fakat konu programlama olunca kodlar devreye giriyor . Kodları sadece okumayla anlayamayız . Ne işe yaradıkları , bir kodun programın içinde ne görev aldığı gibi şeyleri de bilmemiz gerekiyor . Programlamaya çalışırken , açıklamalardan önce kodlara bakmanız en doğrusu olur .Kodlardan ilk başta bir şey anlamasanız bile onlara aşina olup , ardından açıklamalarını ne işe yaradıklarını öğrenmeniz daha faydalı olabilir .

İnternette birçok kod örnekleri ve ne işe yaradıkları zaten mevcut . Kodları incelemek ve onların yapısına göz atmak , programlamayı daha kolay kavratabilir .

Okumak Yetmez , Çalıştırın !

Sadece kodları okuyup , incelemeniz tabi ki yetmez . Birçok kişinin yaptığı hatalar biri de , kodlara ve açıklamalarına bakıp , “Tamamdır , ben bunu anladım .” ya da “Bu açıklamalar bana yeter , diğer
konuya geçeyim.” gibi geçiştirmelerdir ya da kendini kandırmalardır . Üstünde çalıştığımız kodları , bir derleyici kullanıp çalıştırmak (Dev-C++ , Borland C++ Builder gibi),
sadece teoride değil de pratikte de onun işleyişini görmek hem programlamaya olan hevesinizi arttırır , hem de o konuyu daha iyi öğrenmenize yardımcı olur .
Kodları çalıştırmak , derleyici üzerinde kodlarla oynamak , değerleri değiştirmek vb. gibi işlemler kodların hafızanızda daha iyi yer edinmesini sağlar .

Terimleri Öğrenin

Programlama dillerinin terimleri Türkçe değil malesef . Bir programlama diline başlayacaksanız eğer , hiç İngilizce bilmeseniz bile sadece terimleri öğrenmeniz gerekir . Debug , error , compiler , integer , array , class vb.
terimler gibi birçok terimle karşılaşacaksınız . Programlamayı hızlı ve sağlam bir şekilde öğrenmek için terimler anahtar konumundadır .

Algoritmalar Oluşturun

Algoritma , en temel tanımı kullanırsak , bir problemin çözümüne gitmek için oluşturduğumuz adımlardır . Programlamanın temelinde yatan bu tekniği geliştirmemiz programımızı yazmak için bize hız ve kolaylık sağlar .
En basitinden bir dizideki en büyük sayıyı bulmak için bile algoritma yazarsak , daha ileri aşamalarda yazacağımız kompleks programlarda algoritmayı kullanma kabiliyetimiz
gelişmiş olacaktır .

Kendi Kodlarınızı Yazın

Bir şeyler öğrendiğinizden emin olduğunuz zaman , olmasanız bile ; kendi kodlarınızı kullanarak bir şeyler yazmaya çalışın . İsterse çalışmasın , sizi ilgilendiren kısım ilk aşamada programanızın düzgün çalışması değil ; kodları nasıl , nerede , ne düzeyde kullandığınızdır . Kendinize öz eleştiri yapmak için ve ayrıca kodların kullanımı pekiştirmek için bu yöntemi kesinlikle kullanın .

Programlama öğrenenlerin ilk olarak yazmaya çalıştığı program çoğunlukla bir hesap makinesidir . Benim de tavsiyem bir hesap makinesi yazmayı denemeniz . Yazamasanız bile birçok şeyi tek bir hesap makinesi programıyla uğraşırken öğreneceksiniz .

Hata Ayıklamayı (Debug) Öğrenin

Hata ayıklama bir programcının olmazsa olmazlarından . Bir kod bütününe baktığınız zaman , programın çalışıp çalışmayacağını , hata içerip içermediğini görmeniz gerekiyor .
Debug yapmayı öğrenmek , bir programı daha hızlı yazmanızı sağlar . Hataları ayıkladıkça daha çok şey öğrenir ve kendinizi daha fazla geliştirirsiniz .

int main()
{
int x;
int y;
if( x > 4 ) // Buradaki x’in değeri nedir ?
{
y = 5; // Bu sıradaki kod çalışır mı ?
}
}

İlk başlarda debug yapmayı öğrenmek biraz zaman alabilir . Ama programlama konusunda kendinizi gerçekten geliştirmek istiyorsanız harcayacağınız bu zamana değer .

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir