Kategoriler
Android Programlama

Android Programlama – Butona Tıkla, Sonuç Al;

Butona Tıkla, Sonuç Al;

Yapmak istediğimiz şey; Buton ekleyeceğiz,butona tıklayacağız ve ekrana bir şeyler yazdıracağız. Aşağıdaki gibi bir main sınıfı ve main xlm üzerinden düzenlemeler yaparak gideceğiz.

butonGorevi01

 

Her bir hatanın anlamı vardır. Eclipse ide’si bize bu konuda yardımcı oluyor. Hataların üzerine tıkladığımızda ne gibi çözümler olduğunu bize sıralıyor.

butonGorevi03

 

Layout’a Buton Ekleme

 

Projemizi açtıktan sonra sırasıyla res>>>layout>>>activity_main.xml dosyalarını açıyoruz. Graphical Layout menüsü seçili bir şekilde önümüze geliyor. Form Widgets’i açıp oradan Button’u sürükleyip yandaki beyaz bölgeye bırakıyoruz.

 

butonGorevi02

 

Palette’in sağ tarafındaki aşağı bakan oka tıklayıp “Show icon and text”‘i seçerseniz resimdeki gibi bir palette görünümü elde edersiniz.

 

butonGorevi04

 

Button ve TextView main.xml Ayarları

 

Graphical Layout’un yanındaki activiy_main.xml’e tıklayıp ayarları aşağıdaki gibi yapınız:

butonGorevi05

 

 

TextView zaten kendisi hazır geldiği için,ona sadece bir id eklemeniz gerekir. Ya da hazır geleni silip, graphical layout’tan bir tane textView sürükleyebilirsiniz,bu textView1 id’si ile beraber gelir.

id olayı bu kullanacağımız widgetlerin kimlik numarası gibi bir şey.Bunların üzerine programlama işlemlerini bu id’ler ile gerçekleştireceğiz.

# layout_width, widget’ın genişliği ve layout_height’ta widget’ın boyunu belirtir.

fill_parent>>>ekranı doldurur.

wrap_content>>>içerik kadar doldurur.

 

Son olarak android:text ile bu widget’lara isim veririz.Ekranda hangi ad ile görünmesini istiyorsak, o adı veriyoruz. Stringlerle ilgili sıkıntı olmaması için res>>>values>>>strings.xml ayarlamalarını yapmamız gerekir.

 

butonGorevi06

 

 

Java ile aktiviteyi programlama

 

Şimdi MainActivity.java’yı tekrar açıp kodlamaya başlayalım.Aşağıdaki resimde olduğu gibi Button ve TextView tipinde objeler oluşturalım.Hatamızı Ctrl+Shift+O’ya basıp,gerekli Button ve TextView sınıflarını kodumuza davet(import) ederek düzeltebiliriz.

butonGorevi01

 

Şimdi de onCreate metodu içinde Button ve TextView’lerimizi layout’tan aldığımız id’ler ile yaratalım.

 

butonGorevi07_01

 

Butonu İşlev Kazandırma

 

Buton objemiz için setOnClickListener metodunu çağırıp,içinde de parametre olarak onClick metodunu yaratıp içini butonun yapmasını istediğimiz işlemle dolduracağız.

setOnClickListener’ı yazdıktan sonra parantezleri açıp içine new yazın ve ondan sonra Ctrl+Space’ e basıp gelen pencerede viewOnClickListener() ‘ı seçin.

 

butonGorevi07_02

 

setOnClickListener’ın noktalı virgülü gelmediyse ekleyiveriyoruz.Daha sonra Ctrl+Shift+O yapıp gerekli android.view.View.OnClickListener’ı import ediyoruz.

 

Butona Tıklandığında Yapması Gereken İşlev

Butona tıklanıldığında bize ekranda yeni bir yazı göstermesini istediğimiz için onClick metodu içine textView1 objemiz için setText() metodunu çağırıp ekranda gösterilmesini istediğimiz yazıyı parametre olarak yazıyoruz.Bu yazıyı string>>>value olarakta yapabiliriz ki bu en doğru olanı ama yine de çeşitli gösterim şekillerini görmemiz için bu seferlik böyle yazdım.

butonGorevi07

 

Tamamdır. Artık butonumuz ona tıklanıldığında ne yapacağını biliyor.

 

Tıklamadan Önceki Görünüm

butonGorevi08

 

Tıkladıktan Sonraki Görünüm

 

butonGorevi09

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir