Kategoriler
Marketing

Google AdWords Internet Reklamcılığı | Temel Bilgiler

AdWords’e Genel Bakış

• Hedefleme:  Hedef kitle seçilir. Reklamlarınızı göstermeyi hedeflediğiniz kitleyi ve detaylarını belirlersiniz.
• Tıklama Başı Ödeme: Hedef kitleniz olan gruptan biri arama sonu web sitenize ulaşınca tıklama gerçekleştirdiği zaman ödeme yapılır. Minimum ödeme ve zaman şartı yoktur. İstediğin zaman düzenleme yapabilirsiniz.
• Sıralama: Kalite puanı yüksek olan reklamlar daha üst sıralarda yer alır. Kalite puanı içerik ve anahtar kelimelere göre değişkenlik gösterebilir. Daha az bütçe ile daha üst sıralarda yer almanızı sağlayan değişken budur. İlerleyen aşamalarda daha detaylı anlatılacaktır.
• Yatırım Getirisi: Tıklamalar sonucu gerçekleşen maliyetleri ve kazançları detaylı olarak inceleyebilirsiniz.

AdWords Nasıl Çalışır?

adwors_egitim01

Kırmızı renklerle gösterilen kısımlar Google Adwords kullanan firmaları ( reklam verenleri ) gösterir. Mavi olan kısım ise organik arama sonuçlarıdır.

Sözlük

Tıklama:
 Bir kullanıcı, reklamınızı (örneğin, bir metin reklamın mavi başlığını) tıkladığında, AdWords bunu bir tıklama olarak kabul eder.

Gösterim:
 Reklamınızın gösterilme sıklığıdır. Reklamınızın bir arama sonucu sayfasında veya Google Ağı’ndaki başka bir sitede her gösterilişi bir gösterim olarak sayılır.

Tıklanma Oranı (TO):
 Reklamınızı gören kullanıcıların onu ne sıklıkta tıkladığını gösteren bir orandır. TO, anahtar kelimelerinizin ve reklamlarınızın ne kadar iyi performans gösterdiğini ölçmek için kullanılabilir.
TO, reklamınızın aldığı tıklama sayısının reklamınızın görüntülenme sayısına bölünmesiyle elde edilen orandır (tıklama sayısı ÷ gösterim sayısı = TO).

Ortalama Tıklama Başına Maliyet ( Ort. TBM):
Reklam konumu , reklamınızın bir sayfada görüntülendiği sıradır. Örneğin, “1” reklam konumu, reklamınızın sayfadaki ilk reklam olduğu anlamına gelir. Genel olarak, reklamınızın bir sayfadaki konumunun yüksek olması iyidir; çünkü yüksek konumlarda reklamınızın daha fazla müşteri tarafından görülme olasılığı artar. Reklamlar arama sonuçları sayfasının üstünde, yanında veya altında görünebilir.

Diğer terimler hakkında detaylı bilgi için Google Adwords Sözlükten yararlanabilirsiniz.

Kalite Puanı ve Önemi

Reklamlarınızın, anahtar kelimelerinizin ve açılış sayfanızın içeriğinin kalitesine ilişkin bir tahmindir. Yüksek kaliteli reklamlar, maliyetlerin düşmesini ve daha iyi reklam konumları elde edilmesini sağlayabilir. Yani yüksek maliyetli reklam ilk sırada yer alacaktır diye bir kural yoktur. Daha düşük maliyetler daha yukarı sıralarda yer alabilirsiniz.

  • Anahtar kelimenizin bir müşteri aramasıyla her eşleşmesinde, Kalite Puanı’nın bileşenleri (beklenen tıklama oranı, reklamın alaka düzeyi ve açılış sayfası deneyimi) belirlenir.
  • Hesabınızdaki “Anahtar Kelime Analizi” alanında, reklamlarınızın kalitesine ilişkin genel bir fikir edinebilirsiniz (1-10 arasındaki bir ölçekte raporlanır). Anahtar kelimeler sekmesini seçip, herhangi bir anahtar kelimenin durumunun yanındaki beyaz konuşma balonunu Ad disapproval bubble tıklayarak bu puanı öğrenebilirsiniz.
  • Reklamlarınız ve açılış sayfalarınız kullanıcıyla ne kadar alakalıysa, 1-10 arasında daha yüksek bir Kalite Puanı elde etme ve Reklam Sıralamanızın daha yüksek kaliteli bileşenlerinden (örneğin, daha yüksek bir reklam konumu veya daha düşük TBM) yararlanma olasılığınız o kadar yüksek olur.

Standart Hesap Oluşturma

1. Adım:
https://adwords.google.com.tr
adresine gidin. Şimdi başlayın butonuna tıklayın.

adwors_egitim02

gmail adresinizi ve gerekli diğer bilgileri doldurup devam ediyoruz.

adwors_egitim03

 

İlk kampanyamızı resimdeki kısımdan devam ederek oluşturabiliriz.

Dört Adımda Başarılı Bir Kampanya

  1. En değerli hedef kitleyi belirleyin
  2. Kullanıcıların arayacağı anahtar kelimeleri gruplayın
  3. Mesajınızı ve anahtar kelimeleri test edin
  4. Sonuçları ve masrafları ölçün

Kampanyanızın Amacı Nedir?

adwors_egitim04

Anahtar Kelime Seçeneği Örnekler

Budapest Hotel    >>>>>>Geniş Eşleme

‘Budapest Hotel’ >>>>>> Öbek Eşleme

[Budapest Hotel] >>>>>> Tam Eşleme

Negatif Anahtar Kelimeler

Arama sonuçlarında çıkmasını istemediğimiz anahtar kelimeleri ekleriz.

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir