Kategoriler
Marketing

AdWords’te maliyetler nasıl hesaplanır?

  • AdWords, reklam maliyetlerinizi görmenizi ve öngörüde bulunarak düzenlemenizi sağlar.
  • Minimum harcama yapmanız gereken bir tutar yoktur. Günlük ortalama bir ücret seçtikten sonra aylık olarak maliyetleri hesaplayabilir.  Çıkabilecek sapmaları önceden görüp bütçenizin sarsılmamasını sağlarsınız.

Sana uygun hedef kitleye göre teklif verme

Sizin potansiyel kullanıcınız Google’da arama yaptığında, AdWords, arama sonuçları sayfasında gösterilecek reklamları ve sayfadaki sıralamalarını belirleyen bir açık artırma adı verdiği yöntemi vardır. Reklamlarınızın bu açık artırmaya girebilmesi için nasıl teklif vermek istediğinizi seçersiniz. Tıklama, gösterim veya dönüşüm elde etmek gibi seçenekleri arasında tercih yaparak  hedeflere göre bir teklif verme stratejisi seçmeye çalışın.

Oluşturduğunuz Reklamlara Gelen Tıklamaları Değerlendirin

Bu, tıklama başına maliyet veya TBM teklifi olarak bilinir. Web sitenize trafik çekmek için tercih etmeniz gereken en uygun yöntemdir.

Gösterime veya Reklamınızın Gösterilme Sayısını Değerlendirin

Bu, gösterim başına maliyet veya BGBM teklifi olarak bilinir. Markanızın bilinirliğini artırmak isteyenlerin tercih etmesi gereken en uygun yöntemdir. Ancak burada dikkat edilmesi gereken bir nokta vardır. BGBM teklifi verme yönteminin yalnızca Görüntülü Reklam Ağı kampanyaları için kullanılabildiğini unutmayın.

Dönüşümleri değerlendirin veya kullanıcıların, oluşturduğunuz reklamlarınızdan birini tıkladıktan sonra web sitenizde yaptığı hareketleri inceleyin

Bu, edinme başına maliyet veya EBM teklifi olarak bilinir. Kullanıcıların web sitenize üye olmasını ya da satın alma yapması işlemleri gibi dönüşümlerle ilgilenen deneyimli AdWords reklamverenleri için EBM teklifi verme yöntemi önerilir.

Teklif verme stratejisi seçerken dikkat edilmesi gerekenler

AdWords’ü kullanmaya başlayanların çoğu, temel TBM teklifi verme stratejisini kullanır.  Yani tıklama başına maliyet şeklinde teklif verilir.

TBM teklifi vermeyi tercih ederseniz tıklama başına bir tutar alınır. Hesabınızdan belirlediğiniz maksimum tıklama başına maliyet teklifine bağlı olarak değişkenlik gösterir. Buna tıklama başına ödeyeceğiniz en yüksek tutar diyebiliriz. ( nasıl ayarlayacağınızı bilmiyorsanız Geliştirilmiş TBM). Burada belirlenen en yüksek tutar reklam konumunu, reklam biçimlerini korumak için ödenen tutardır.  Genellikle belirlenen en yüksek tutardan daha düşük bir ücret ödersiniz. Ödenen tutar gerçek TBM‘niz olur.

Maliyetlerinizi gözden geçirme

Maliyetleri kontrol etmek için bazı yöntemler vardır:

Günlük bütçe; hesabımızdaki her reklam kampanyası için günlük olarak ödenen tutardır. Bu miktar bize bağlıdır ve istediğimiz zaman değiştirebiliriz.

Maksimum TBM belirlendiğinde, bir açık artırmada bu tutardan daha az ücret öderiz demiştik. Bu da gerçek TBM değerinin açık artırmalar değiştikçe değişiklik gösterdiği anlamına gelir.  Gerçek TBM’ler farklılık gösterse de günlük bütçe tıklama maliyetlerine bir sınır koyar.

Google bütçemizin maks. %20 oranında geçilmesine izin verir. Buna fazla yayın denir. Fazla yayını trafiğin az olduğu ve reklamların gösteriminin düşük olduğu günlerin telafisi olarak düşünebiliriz. Ayrıca fatura dönemlerinde günlük bütçemiz bir ayda bulunan ortalama gün sayısı ( 30,4) çarpımını geçmez.

Genel olarak, daha yüksek bir maksimum TBM teklifi, reklamınızın sayfada daha yüksek bir konumda gösterilmesini sağlayabilir.

Otomatik teklif vermeyi tercih ederseniz. AdWords kendisi, TBM tekliflerinizi, belirleyeceğiniz günlük bütçe dahilinde mümkün olan en fazla sayıda tıklamayı alacak şekilde ayarlar.

Google; reklamlarımızı anahtar kelimelerin ve açılış sayfamızın, reklamı görmesini istediğimiz kullanıcı ile ne kadar alakalı olduğuna bakıp tahmini Kalite Puanı belirler. Kalite puanı yüksek olursa, maliyet düşer ve reklamımız daha üst sıralarda yer alır. (genelllikle)

Kalite Puanını artırmak için neler yapabiliriz? Anahtar kelimeler ile içeriklerin alakalı olduğunu kontrol edin.

  • Müşterileriniz bize ulaşırken anahtar kelimeleri kullanıyorsa bunları tercih edebiliriz.. Yüksek kaliteli, alakalı anahtar kelimeler, istediğiniz müşterilere dilediğiniz zaman ulaşmanıza yardımcı olabilir.
  • Ürün ve hizmetlere uygun doğru anahtar kelimelerle reklamlar oluşturun. Doğru reklamlar oluşturmak sizi daha yukarılara taşıyarak daha fazla tık sağlar.

AdWords hesabınızın Faturalandırma Özeti sayfası, fatura bilgilerinize kolay erişim sağlar. Fatura bilgilerinize  erişip günlük reklam maliyetlerini, ödeme ayrıntılarını gibi detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Teklifleri belirlerken hangi bütçelerle devam edeceğiniz konusunda size yardımcı olan ücretsiz Adwords aracı Anahtar Kelime Planlayıcı‘yı deneyebilirsiniz. Bu araç tahmini tıklamalar gibi trafik tahminlerini gösterir ve anahtar kelimeler için bir liste oluşturur. Daha sonra bunun bizim teklif ve bütçemiz ile nasıl performans göstereceğini yorumlar. Ancak bu hizmet sadece Arama Ağı için tahminler verir.

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir