Kategoriler
Marketing

Reklamlar nerede görünebilir?

Adwords ile reklam vermeye başladığımızda bazı değişkenlere bağlı olarak web’de değişik yerlerde görünebiliriz. Bunlar reklamlarda kimleri hedeflediğimiz, kimlere göstermek istediğimiz ya da oluşturulan reklam türlerine göre farklılık gösterir.

Reklamlarımızın görüneceği yeri seçmeden önce karar noktamız müşterilerimizin nasıl düşündüğüne odaklanmaktır.  Müşterilerimiz neleri beğenirler? Alışkanlıkları nasıl? Müşterilerimize ulaşmak için onlara ulaşmak ve onlar hakkında bilgi toplamamız gerekir. Bu değişkenlere dikkat etmek daha fazla müşteriye ulaşmamızı sağlar ve daha yüksek bir yatırım getirisi (YG) elde etmemize yardımcı olur.

Not

Reklamlarımız için hedef kitle belirlerken kampanyalara özel özellikler belirleyebiliriz. Örneğin, belirli reklamları haftanın istediğiniz günlerinde gösterilmesini belirtebiliriz. Standart özellikler belirlemek yerine Arama Ağı’nı hedefleyen ve tüm özellikleri içeren bir kampanya tercih edebiliriz. Kullanabileceğiniz farklı kampanya türlerini inceleyebilirsiniz.

Aşağıda, reklamlarınızın nerede gösterileceği ve kimler tarafından görüntülenebileceğiyle ilgili daha fazla bilgi yer almaktadır.

Reklam hedeflerimize ulaşmak için anahtar kelimeler  tercih ederiz. Daha sonra kullanıcılar bu anahtar kelimeler ile arama yaptıklarında bizim reklamlarımız üst kısım ya da kısımda gösterilir.

  • Google arama sitelerinde: Google Arama, Alışveriş ve Haritalar kısımlarında bizim reklamlarımız yer alır.
  • Arama Ağı‘nın bir parçası olan diğer Arama Ağı sitelerinde: Müşterilerimiz Google iş ortaklarından AOL kigibi arama ağı sitelerinde arama yaptıklarında yine aynı şekilde üst ve ya yan kısımda görüntülenir.
  • Mobil aramada: Reklamlarınız Google Arama’nın mobil sürümü olan http://m.google.com adresinde görünebilir.

Verdiğiniz reklamlar internet kullanıcılarına metin, resim ve video olarak Google Görüntülü Reklam Ağı‘nda da çıkabilir.  Adwords reklamları Gmail, Blogger, Youtube gibi Google web sitelerinde görünebilir.  Bu ağ reklam gösteren uygulama ve mobil siteleri de kapsar.

Reklamlarımızı bizim sattığımız ürünlerle alakalı daha popüler durumda olan başka bir sitede yayınlayabiliriz.

Reklamlarımız  Anahtar kelimeler, yerleşimler, kitleler ve konular gibi değişkenler web sitelerinde gösterilirken esas alınarak yayınlanır.

Görüntülü Reklam Ağı’nda nerede görünebileceğiyle ilgili detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Reklamlarınızı, dışarıdayken web sitelerini ziyaret eden yada arama yapan kullanıcılara da gösterebilirsiniz:

  • Verdiğiniz reklamlar kullanıcılar tablet veya mobilden arama yaptıklarında eğer isterseniz gösterilebilir.
  • Yine mobil ve tablet kullanıcılar Google Görüntülü Reklam Ağı web sitelerini ziyaret ettiklerinde resim, video ve metin reklamları gösterilebilir.

Hedef kitlemiz içinde olmasını istediğimiz ya da dışında tutmak istediğimiz coğrafi bölgeleri istediğimiz şekilde düzenleyebiliriz.  Örneğin küçük bir çiçekçi dükkanınız olduğunu varsayarsak sadece yakınınızdaki ilçelere hizmet vermeyi tercih edebilirisiniz.

Reklamlarla seçili bir coğrafi yeri hedefleme için detaylı bilgi alabilirsiniz.

Potansiyel müşterilerinize ulaşmak için, müşterilerinizin konuştuğu dillere hedefleyerek değiştirebilirsiniz. Farklı diller için farklı kampanyalar ya da anahtar kelimeler tercih edebilirsiniz.

Dil hedefleme ile ilgili daha fazla bilgi edinin.

İlgi alanı kategorileriyaş veya cinsiyete ve Yeniden pazarlama kampanyalarını düzenleyerek daha nokta atışı hedefler belirleyebilirsiniz.  Bu düzenlemelerden sonra gerekli kategorilere gerekli kullanıcı gruplarını atayabiliriz.

Örnekler

  • İşletmeniz sadece genç erkeklere yönelik ürün satıyorsa, reklamı yapılandırırken demografik hedeflemeyi erkek olarak seçebilirsiniz.
  • Erkeklere özel temizlik ürünleri satan bir işletme iseniz yeniden pazarlama özelliğini kullanarak geçmişte sizin sitenizi ziyaret etmiş kullanıcıları inceleyerek bu kullanıcıların diğer web sitelerini ziyaretleri sırasında size ait reklam ve kampanyaları gösterebilirsiniz.

Belirli kitlelere ulaşma ile ilgili detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir